Społeczna kampania „Przejrzyj chłoniaka”

Dodał  |  0 Komentarzy

inline

Według ostatnich danych Światowej Organizacji Zdrowia (WHO), co roku wzrasta o około 4-5% liczba zachorowań na chłoniaki złośliwe. Szacuje się, że 7500 Polaków rocznie zapada na tę grupę nowotworów.

W ramach 7. edycji Ogólnopolskiego Programu dla Młodzieży „Mam Haka na Raka” powstała społeczna kampania „Przejrzyj chłoniaka” poświęcona nowotworom układu chłonnego – chłoniakom. W pierwszym etapie kampanii młodzież w całej Polsce (ponad 3,5 tysiąca osób) edukowała Polaków w zakresie nowotworów układu chłonnego. Drugim etapem programu było stworzenie projektu kampanii społecznej skupionej wokół tego typu nowotworów, która następnie została wyprodukowana przez agencję reklamową.

Laureaci 7.edycji Ogólnopolskiego Programu dla Młodzieży „Mam Haka na Raka” – młodzież ponadgimnazjalna z Gdańska – przy tworzeniu autorskiego projektu spotu inspirowali się popularnymi postaciami Sherlocka Holmesa i Doktora Watsona. Kampania koncentruje się na podkreśleniu tego, jak ważną rolę w procesie leczenia odgrywa szczera i otwarta relacja między lekarzem i pacjentem. Podniesiono również kwestię uważnej obserwacji niepokojących objawów w naszym organizmie, bowiem świadomość i samokontrola znacznie zwiększają szansę na pokonanie nowotworu.